Beretning – 2010 - Bording svømmeklub

Gå til indhold

Hoved menu:

Beretning – 2010

Om klubben > Beretninger


BESTYRELSES BERETNING FOR 2010


2010 var et spændende år. Ikke så i forhold til medlemstal eller andre interne påvirkninger, men udefra:
Har vi overhovedet et friluftsbad eller ej? – Det var nervepirrende, for det er jo om sommeren, vi Bording Svømmeklub har de fleste hold.
Medlemstallet er stabilt på ca. 200 medlemmer i alt og regnskabet viser et pænt overskud på godt 16.500,-.

Arrangementer:
Vores beslutning fra sidste år om at holde os til de få (men gode) arrangementer var rigtig. Der har været flot opbakning til dem alle . Vi ved, at d er er mange andre aktiviteter som børnefamilierne skal støtte op om, og vi forsøger at finde vores plads midt i de øvrige tilbud.

Vinter 09/10:
Den første mærkesvømning i året var 4. marts 2010 i træningshallen i Ikast. Her blev svømmet 45.050 meter. Sæsonen blev afsluttet for trænere og hjælpere samt bestyrelse med lidt mad og bowling i Ikast.

Sommer 2010:
Natsvømningen i 2010 blev afholdt en kold sommernat i d. 18. juni. Der var kun 9 tilmeldte – lidt skuffende – men vi konkurrerede med andre store events netop denne weekend. Så det blev ikke til ny rekord - men de 9 hængte i og svømmede 35.700 meter blev det til.(Den gamle rekord er på 61.950 meter). Så vi håber på flere deltagere næste år. Det er et vellidt arrangement – børnene taler længe om det.

Bestyrelsens beslutning om at samle sommerafslutningen med mærkesvømningen var rigtig. I august er der fremadrettet fortsat mærkesvømning og sommerafslutning samme dag. Sommersæsonen er en forholdsvis kort sæson, hvor vi koncentrerer os om undervisningen – og har fundet ”vores plads” for en god afslutning sidst i august.
Igen var der også mulighed for at familierne kunne køber deres aftensmad i klubben og det gav den ønskede bonus som vi håbede på. Det viste sig, at der var en fin opbakning og det gode vejr var med til at stemningen var i top den 30. august. Der blev spist mange pølser og "deller" fra grillen (lille overskud) og i alt blev der svømmet 29.150 meter.

Årets BSK’er blev valgt: Louise Hultgren Jensen, der er kasserer i foreningen. Tak for flot og godt arbejde.

Vinter 10/11:
Næste vintersæson blev skudt i gang d. 30. september for torsdagsholdene og d. 1. oktober for familieholdet.
Fortsætter C holdet er i år knapt så stort som sidste år – og det er mere passende med antallet.
Vi kunne godt bruge lidt flere A-holds svømmere – det er jo derfra vi skal rekruttere nye trænere. Det bliver et indsatsområde i den kommende sæson.
Hvad vi tabte på antallet om torsdagen, har vi til gengæld hentet på familieholdet om fredagen. Vi er nu over 100 tilmeldte. Dette gav naturligvis stort "tryk på" de første gange – men når vi har været i gang 1-1½ måned jævner det sig ud. Vi var 3 på bassinkanterne de første gange. Der er mange nye og enkelte ”gamle” tilbagevendte.

Juleafslutning med pakkeleg og andre festlige indslag er vigtig begivenhed. Vi flyttede juleafslutningen til en lørdag, hvor vi havde fri fra svømning og bedre tid til forberedelse.
Jeg kunne dog godt ønske mig et ”festligt udvalg” der ville lave den fest for os. Vi havde det uhyggeligt koldt på friluftsbadet. Skulle nogle have en ”gildesal” eller andet stort lokale, så ville det være rigtig dejligt. Vi fester fra kl. 18 – 23 ca. – Ikke noget vild og voldsom, bare hyggeligt.
Men vi elsker hjemmelavet mad og medbringer selv drikkevarer. Vi giver også gerne nogle ”madpenge”,
bare nogen vil hjælpe os med ”opgaven”.

Hjemmeside:
Klubbens hjemmeside er godt besøgt. Vi forsøger at minimere papir-sedler, da svømmerne har våde fingre, når vi deler ud – og bliver måske glemt i en taske. Så nu har vi vendt om på det: Forældrene skal selv ind og kigge – og følge med.
Jeg har lavet ”faner” på nogle nye ting: Bliv Livredder (henvendt til uddannelse af frivillige livreddere) – men også andre interesserede kan kigge med.
Desuden har Mærkesvømning fået flere ”faner” – skulle gerne lette overblikket.
Bestyrelsen har også fået ekstra fane. Her kan næste mødedato hurtigt ses og hvornår der udsendes dagsorden. Mit håb er, at det giver bedre overblik. Gæstebogen er slettet. Den blev ikke brugt!

Kursusaktiviteter:
Vi har haft nogle af hjælpetrænerne af sted på ”spire-kursus”. Et kursus for de yngste, der endnu ikke er gamle nok til den ”rigtige” kursusrække.
Søren Jensen og undertegnede var på ”Teknik- og fejlretning” i Thyregod i efteråret. Fint kursus med dygtig instruktør.

Til slut vil jeg gerne sige TAK til både bestyrelsen, trænerne, hjælperne og forældrene for et godt samarbejde i året der er gået.
Hermed overlader jeg beretningen til generalforsamlingens debat og godkendelse.

På bestyrelsens vegne
Hanne Lindberg
Næstformand og Cheftræner


 
Tilbage til indhold | Retur til hoved menu